niedziela, 23 listopada 2014

saffranskladdkaka, czyli szafranowe ciasto z białą czekoladą.

Szwedzkie bożonarodzeniowe święta to czyste szaleństwo, które zaczyna się już w listopadzie. Osobiście bardzo mi to odpowiada, bo dla mnie takie święto może trwać cały rok, wśród tych mieniących się lampek, zapachu cynamonu, kardamonu, goździków i pomarańczy. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie tu jeszcze jeden świąteczny składnik, który jest nieodłącznym elementem świąt, szafran. I słodkie z nim wypieki. Po roku w końcu postanowiłam wykorzystać go również i u siebie (:
Jak wiadomo kladdkaka, czyli po prostu ciasto czekoladowe, jest tutaj na liście najbardziej tradycyjnych słodkości. W jednej z przepisowych gazetek lokalnej sieci spożywczej znalazłam jego szafranową wariację. I już wiem, że będę do tego przepisu wracać (:


składniki
100g masła
0,5g szafranu
100g białej czekolady
2 jajka
100g cukru
ok 120g mąki
tłuszcz do wysmarowania formy


W rondelku topimy masło. Zdejmujemy masło z ognia, dodajemy do niego bardzo drobno pokrojoną czekoladę oraz szafran, mieszamy intensywnie do rozpuszczenia czekolady. W osobnej misce mieszamy jajka z cukrem, dodajemy do tego masło z czekoladą i szafranem, mieszamy. Na sam koniec dodajemy mąkę i wszystko doprowadzamy do jednolitej masy. Wylewamy wszystko do nasmarowanej tłuszczem formy tortownicy.


Ciasto pieczemy ok 20 min. w 175 stopniach. Prosto, szybko i smacznie! (:
Pysznie smakuje z malinami bądź żurawiną, we wszelakiej postaci (:

U mnie ciasto wyszło nieco bardziej zwarte, bo podsuszyłam je w stygnącym piekarniku. Jednak konsystencja kladdkaki w środku powinna być nieco bardziej "mokra", czasem nawet odrobinę płynna (:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz